Efterlad et mindeværdigt indtryk på dine kunder

Efterlad et mindeværdigt indtryk på dine kunder

Efterlad et mindeværdigt indtryk på dine kunder

I dag er der ekstremt travlt for virksomheder i forhold til at skulle nå alle de opgaver, som de er blevet bedt om at lave, og det er naturligvis et godt tegn. Men det hurtige arbejde kan også resultere i dalende kvalitet, lavt serviceniveau og stressede medarbejdere. Og det kan ikke køre rundt i længden. For det vil betyde færre kunder, færre medarbejdere og en virksomhed, som får svært ved at blive drevet. Derfor er det vigtigt, at virksomheden tager hånd om kunde- og medarbejderpleje, som vil gavne virksomheden på den lange bane. I dette indlæg kan din virksomhed få råd til, hvordan den kan efterlade et godt og uforglemmeligt indtryk på kunder.

Råd til at pleje dine kunder

Der er mange konkurrenter inden for alle brancher, som slås om at komme ind og være den førende, derfor er det vigtigt at være på forkant og pleje kunderne ekstra. At skabe relationer har alle dage været betydningsfuldt for forretninger. Og det er ingen undtagelse i dag, hvor der er så mange muligheder for kunderne. En god relation bygger på, at begge parter får noget ud af samarbejdet. Men også at kunden får en positiv oplevelse hver gang I mødes. Tilbyd det lidt ekstra uden beregning. Her kan du se, hvad du kan gøre for at skabe tætte relationer med kunderne:

  • Skab gratis arrangementer med oplæg, mad og drikke eller lignende. Her kan kunderne blive klogere på et væsentligt emne og få noget lækker mad, som er god service
  • Giv dem såkaldte reklamegaver med din virksomheds logo på. Så får I både jeres brand ud og giver kunden noget fysisk, som den kan bruge. Se mere her: https://www.syddesign.dk/da/products/reklamegaver
  • Brug tid på kunderne, hvis de ringer, skriver på sociale medier eller sender en mail. Forsøg at svar tilbage så hurtigt, som det er muligt. Så kan det godt være, du ikke kan hjælpe kunden nu og her, men et svar er vigtigt, så kunden ved, at den bliver taget sig af og involveret.

Husk at overraske

Overrask kunden så den husker dig. Det kan være at ringe kunden op og stille et spørgsmål til opgaven, hvor I får forventningsafstemt og kunden føler, at den bliver taget alvorligt og kan bidrage med noget. Det kan også være at ringe kunden op og komme med et forslag til noget, som kan gøre det endnu bedre for kunden, som i den grad vil være god service.

Sørg altid for at få feedback fra jeres kunder, så I ved, hvad I kan gøre bedre og på den måde også udvise, at I er en virksomhed i udvikling overfor kunden.

 

partnertekst